13-7-2024 Slowakije Oravaman: de wedstrijd !

13 juli 2024 - Zuberec, Slowakije

Om 4:40 gaat de wekker en kort daarop loopt Peter naar de bus die de atleten naar de zwemstart bij het meer brengt. Eerst de spullen naar de fiets en wetsuit aan.

IMG_20240713_061553257_HDR

De zwemstart wordt uitgesteld i.v.m. dichte mist boven het meer.

mist

Ook het parcours wordt aangepast naar vier 500 meter rondjes naar boeien die binnen zichtafstand zijn in de mist. De organisatie laat alle deelnemers van beide afstanden tegelijk starten wat een beetje een chaos geeft (met 350 man gelijk de eerste boei ronden). Daarbij moet na elke ronde een stukje over het strand worden afgelegd.

boei

Conny probeert via de tracker Peter te volgen, maar die werkt helaas niet goed. Na 1,5 uur lijkt hij nog niet uit het water te zijn. Gelukkig werkt de transponder wel en krijgt ze wel de (spaarzame) tussentijden door: alleen aan begin en eind van elk onderdeel.

paard en wagen

Het zwemmen gaat in een goede tijd, maar bij het fietsen blijft de tracker op een gegeven moment steken, een uur later lijkt Peter nog steeds op dezelfde plaats te zijn. Onder het mom van geen nieuws is goed nieuws wachten we af of er een fietseindtijd komt. En gelukkig komt die er, en al snel daarna ook een stand in de categorie 60+: Peter ligt eerste van de twee deelnemers in die categorie en heeft een ruime voorsprong. Helaas weet ze dat pas nadat Peter bij haar langs gerend is en ze alleen heeft kunnen meedelen dat hij bij de eerste 20 van de 50+ zit.

Het hardloopparcours in aangepast i.v.m. de heftige onweersbuien die hier de hele week al elke middag de kop opsteken. Dat betekent ongeveer 25% minder hoogtemeters. Peter loopt dat stuk in een supertijd (23e van alle 200 deelnemers) en eindigt een uur voor nummer 2 bij de 60+.

IMG_20240713_133359244~2   IMG_20240713_133359244~3   IMG_20240713_133403444~2

’s Avonds naar buffet en prijsuitreiking.

IMG_20240713_180036237   IMG_20240713_182720331

IMG_20240713_183032650_HDR   groep

Bij de after party speelt een Slowaakse rockband (zie video). Niet onaardig, maar we willen graag op tijd naar bed. Daarom verplaatsen we de camper naar de parkeerplaats bij het openluchtmuseum waar we eerder deze week stonden.

Foto’s