9-2-2025 La Canourge (en terugreis)
13 februari 2025 - La Canourgue, Frankrijk
Onze "overwinteringsperiode" aan de Spaanse oostkust zit er op. Het was even aftasten hoe we het zouden vinden, maar we zijn allebei positief gestemd. We weten waar we een volgende keer rekening mee moeten houden, wat ons wel en niet bevalt. We hebben aantekeningen gemaakt van plaatsen waar we beslist terug willen komen. Want het staat wel vast dat we dit volgend jaar weer gaan doen.
Op zondagochtend rijden we weg van de camping Ribamar over het bekende hobbelpad. Het is rustig op de weg en het rijdt lekker vlot door. Op de bergen zien we sneeuw liggen.
En niet veel later rijden we er zelf middenin.
Zo bereiken we, nadat we Frankrijk ingereden zijn, het bekende viaduct van Milau, dat met een lengte van 2,5 km het dal van de Tarn overbrugt.
en een terugblik:
Even voor 4 uur rijden we de camperplaats bij La Canourgue op.
We gaan direct dit plaatsje bekijken dat een klein Middeleeuws centrum heeft.
Er is een fraai Romaans kerkje uit de 12e eeuw, gewijd aan Sint Martinus.
En wat te denken van dit prachtige oude huis.
Er zijn veel smalle straatjes, lage doorgangen en trapjes. Het is heerlijk dolen door dit stille plaatsje.
De volgende dag starten we weer in de sneeuw.
We vermijden tolwegen en rijden veel over lange rechte landelijke wegen en door dorpen en stadjes. Zoals Auxerre.
We overnachten weer vlak voor Reims (bij de camper plaats met pizza automaat) en de volgende dag rijden we door regen, heel veel regen naar huis.























